Poem

                                  „Două comunități din vecinătatea
                                   orașului Birmingham, statul
                                   Alabama, continuă cercetările 
                                   de indentificare a morților”
                                                - News Telecast


Deci mâine la 8 dimineața în Springfield, Massachussets,
cea mai în vârstă dintre mătușile mele, călugărița, va fi
                   înmormântată.
A sosit primăvara iar eu rămân aici, nu mă duc.
Oare păsările zboară? îmi gândesc propriile gânduri,
                  cui altcuiva?

         Când voi muri să nu veniți, fie ca nici o frunză
         să  nu-și întoarcă fața de la soare − se bucură știindu-l
                     acolo.
        A fi fericit nu-i o-ndeletnicire întrutotul spirituală
        n-ai voie să pierzi nici o zi căci fericirea nu durează.

Deci ăsta-i dansul diavolului? Ei da' m-am născut pentru dans.
E o datorie sacră, cum ți-ar cădea cu tronc o maimuță
și eventual o s-aleg dintre concluziile capitale înălțarea
                       la ceruri
când în fine mă voi fi istovit printre-aceste flori,
                      ridicându-mă într-acolo.

Poem de Frank O’Hara

Traducerea  Constantin Abăluță și Ștefan Stoenescu


Lasă un răspuns

