Din cauza câtorva cântece

Din cauza câtorva cântece
în care am vorbit despre misterul lor,
femeile au fost
excepțional de binevoitoare
față de bătrânețea mea.
Fac un loc special
în viețile lor ocupate
și mă duc acolo.
Se dezgolesc
în felurile lor diferite
și spun:
„Privește-mă, Leonard,
privește-mă o ultimă dată”.
Apoi se apleacă peste pat
și mă acoperă
ca pe un bebeluș care tremură.

 

Poem de Leonard Cohen (din volumul „Cartea Aleanului”  apărut la Editura Polirom în 2006)

Traducerea Șerban Foarță și Cristina Chevereșan

Și cântecul.


Lasă un răspuns

