Confuzii

„Dorința a fost sămânța dintâi...”
                                        Rig Vega
 
Când ți-ai smuls, febrilă, hainele de pe corp
îmi venea să plâng în hohote.
Acum erai goală și totuși mi-ai spus:
„Mi-e atât de cald lângă tine, ce să mă fac?”
„Să te dezbraci mai departe, uite, carnea asta albă,
ca o blană de vulpe cu spicul argintiu,
e prea călduroasă pentru un anotimp atât de secetos.”
„Dar mi-e rușine — cum,  nu-ți dai seama?”
Atunci am izbucnit în râs — un râs în hohote,
care se desena pe trupul gol
ca o mâzgălitură de copil pe un perete din stradă.
Râsul și plânsul — întotdeauna m-am slujit de ele greșit,
ca de două cuvinte pe care le confund,
dintr-o limbă aproape necunoscută.


Poem de Iustin Panța din volumul „Intențiile tăcerii”
apărut la Editura Charmides în 2012.

Lasă un răspuns

