Mișcări de insectă

Am fost acum aproape două săptămâni (20 februarie) prezent la un eveniment deosebit, ce s-a bucurat de prezența unui număr destul de mare de iubitori de poezie. E vorba de lansarea cărții de poezie „Mișcări de insectă” a lui Ionel Ciupureanu apărută la „Casa de Editură Max Blecher”. Astfel primul eveniment  de anul acesta al Institutului Blecher a fost de fapt o lansare de carte. Mi-a plăcut că s-a discutat foarte deschis despre volumul poetului craiovean, prezența și intervenția lui Ion Bogdan Lefter a făcut discuția mai aprinsă. Asta s-a întâmplat după lectură consistentă a lui Ionel Ciupureanu din cartea sa. Între cei prezenți i-am remarcat la acest eveniment pe Radu Aldulescu, Gabriel Daliș, Adrian Diniș, Dana Banu, Victor Potra, Octavian Soviany, Miruna Vlada, Stoian G. Bogdan, Ana Toma, Cătălina George, Felix Nicolau, Mihai Duțescu și Claudiu Komartin(inițiatorul Institutului Blecher).

 

Mișcări de insectă

 

Mi-e frig și frigul se mișcă

în ritmul imaginației mele

 

retează-mi beregata spune-mi ceva

chiar trupurile noastre ar trebui să viseze

 

fiecare transpiră lângă fiecare

visând vom face un zgomot ciudat

 

străzile se vor destrăma când îmi voi da seama

laptele se va acri

 

dar limba ta de ce-i uscată

ochiul tău de ce-i putred

 

cei orbi dispărură sub tălpile lor

astupând întunericul lor

 

și-atunci mă voi prăbuși să zac

și te voi iubi cu mișcări de insectă

 

căci fiecare păcătuiește cu fiecare

uite-o scăpare.

 

 

 

Lasă un răspuns

