Tramvaiul 26

 

Tradiție
De când circulă douășase, familia mea are locul rezervat în tramvai. Uite plăcuța cu numele nostru. Aici a stat întotdeauna tata, aici a stat bunicul. Ședeau nemișcați cu biletul în mână, cu zâmbetul pe buze. Uite, acum eu păstrez colecția de vederi din stațiile unde oprește douășase. De la tata știu cum trebuie unsă din când în când fereastra cu lac de unghii ca să strălucească priveliștile.
Când mă mai hotăresc să cobor și s-o văd pe nevastă-mea așez în locul meu pe scaun un manechin, un portret de-al meu, și-i fixez biletul între degete.  Un manechin îmbrăcat în hainele mele de mire. Când mă întorc îl găsesc murdar de ruj pe obraz, de la domnișoarele care nu îndrăznesc să mă sărute chiar pe mine. Noaptea îmi chem nevasta și copiii la depou, îi urc în vagon, iar eu, așezat în locul vatmanului, învârt manivelele și sun din oră în oră clopotul tramvaiului până în zori.
Poem de Cristian Popescu

 

2 responses to “Tramvaiul 26

  • Andi Bob

    Cromatica fotografiei se potrivește perfect cu headerul tău. Poemul pare scris de tine, nu știu de ce. 🙂

  • quasiote

    Bună observație, par din același cadru. 🙂
    Sunt multe poeme pe care mi-aș fi dorit să le scriu. Referitor la poemul de față, am mulțumirea că am prins tramvaiul 26 și chiar am mers cu el, iar modelul de tramvai din fotografie ne-a legănat de foarte multe ori pe mine și pe mamaia mea pe multe dintre străzile și bulevardele Bucureștiului anilor optzeci. În copilărie eram un mare iubitor de tramvaie și trenuri. Cristian Popescu e născut în același an cu mama, anul acesta ar fi împlinit 52 de ani. 😦

Lasă un răspuns

