A fost găsit un mort

În lanul de grâu a fost găsit un mort
un mort înalt cu mâinile subțiri
din buzunarul său au căzut de altfel
și câteva țigări umezite

cei doi tractoriști s-au așezat obosiți
lângă trupul viguros al mortului
o vreme l-au privit în tăcere strivind
boabe de grâu între măsele
mai apoi s-au întins cu fața în sus
au privit cerul mai atenți ca oricând
la urma urmei spuse unul dintre ei
ce-am realizat noi în viață?

Poem de Matei Vișniec

4 responses to “A fost găsit un mort

  • Laura

    Foarte frumos-macabra poezia. Mi-ai adus aminte de Visniec, pe care-l uitasem de niste ani. Asa ca iti recomand „Omul din cerc”, un eseu-bijuterie literara, marca Visniec. Daca nu faci rost de el, poate ti-l imprumut. 🙂

  • quasiote

    M-ai făcut curios, am să caut cartea. Mă bucură trecerea ta pe aici.
    Te-am pus și eu la blogroll.

  • Laura

    In acest caz, sa-ti dau o mana de ajutor: cartea din care face parte „Omul din cerc” are complicatul nume „Teatru descompus sau Omul-Ladă-De-Gunoi & Femeia ca un câmp de luptă sau despre sexul femeii – câmp de luptă în războiul din Bosnia”.

Lasă un răspuns

