Ce am făcut cu vara mea (VI) – Mănăstirea Bârsana

Înainte de a pleca în Maramureș aveam în plan să vizitez două locuri: Memorialul de la Sighet și Cimitirul Vesel de  la Săpânța. Însă mărturisindu-le prietenilor că voi merge în Maramureș mi-au sugerat să trec  și  pe  mănăstirea de la Bârsana.poarta norilor

Ajuns la Mănăstirea Bârsana am trăit aceiași senzație pe care o simt în mai toate mănăstirile ortodoxe, de pace și liniște sufletească, un loc unde florile sunt mai frumoase și păsările cântă mai plăcut. Am remarcat arhitectura specific  maramureșană, biserica de lemn cu acea turlă foarte înaltă și celelalte clădiri auxiliare toate păstrând același stil. O  puternică impresie de armonie cu natura pe care numai construcțiile care au la bază lemnul ți-o pot da.

spirit maramureșan

Ce mi s-a părut remarcabil este faptul că pe lângă acele spații specifice unei mănăstiri ortodoxe există la Bârsana și un muzeu. Nu am rezistat tentației de al vizita și am găsit un spațiu plăcut împărțit în două: o încăpere care găzduia obiecte de cult foarte vechi iar celelalte spații o expoziție ce cuprindea mai toate obiectele traiului zilnic  specifice acestor locuri. În sala cu obiecte de cult erau icoane și cărți foarte vechi de o valoare inestimabilă(unele de peste cinci sute de ani), mi s-a interzis să le fotografiez.  În celălalt spațiu am găsit acele obiecte specifice traiului în  mediul rural, un mic muzeu al țăranului moroșan.

război de țesut

ladă de zestre

Am părăsit acest loc cu sentimentul că am cunoscut o parte din ceea ce înseamnă spiritualitatea acestor minunate locuri și a oamenilor ce le îngrijesc.

în umbră

Text și foto: quasiote

8 responses to “Ce am făcut cu vara mea (VI) – Mănăstirea Bârsana

Lasă un răspuns

